Ubat Kurus

WhatsApp Image 2017-01-28 at 12.46.20 AM

Ubat Kurus

Puasa dan Minyak Zaitun mengubati masalah jantung, kegemukan, serta memperpanjang usia~

Sebuah penelitian yang dijalankan oleh H. basuki (2005) menyimpulkan bahawa puasa selama bulan Ramadhan dapat menurunkan resiko penyakit kardiovaskular melalui penurunan nisbah lilitan pinggang dan pinggul.

Mengenai khasiat minyak zaitun, para peneliti menyatakan bahawa alasan menurunnya nisbah kematian yang disebabkan oleh serangan kanser di Laut Putih Tengah adalah kerana makanan penduduk negeri tersebut mengandungi minyak zaitun sebagai sumber utama lemak, di samping mengandung sayur-sayuran, buah-buahan, dan kubis. Demikianlah hikmah Nabi mengatakan bhw zaitun adalah pohon yg diberkati.

============
3 Keunggulan Extra Virgin Olive Oil (EVOO) Tursina88
============

1) Minyak diimport dari daratan Tursina Mesir, ladang zaitun yang subur di sempadan Palestina – Mesir yang menggunakan teknik perahan sejuk (cold pressing)
2) Dr. Zaghlul El-Naggar dari Mesir menyimpulkan bahawa ini adalah minyak zaitun no.1 dan terbaik di dunia. Bebas kolesterol. Asid dibawah 0.08%.
3) Warna EVOO adalah emas kehijauan (greenish-golden) menepati piawai dari “The International Olive Oil Institute”. Bau buah zaitun yang segar. Sedikit berminyak. Bukan Virgin Olive Oil (VOO) atau Refined Olive Oil (ROO) untuk di masak yang harga nya relatif lebih murah (campuran zat kimiawi)

Harga biasa RM36 untuk 60 kapsul softgel. Harga saya RM40 untuk 125 kapsul dari bahan rumpai laut. Lembut seperti jeli bila di kemam. Mudah ditelan begitu sahaja.

Leave a Reply